21 υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ και του ΟΑΕΔ θα μπορούν να διεκπεραιώνονται και μέσω των ΚΕΠ – Στόχος η άμεση και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πολιτών

Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων

Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη και του Υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργου Γεωργαντά, καθορίζονται ηλεκτρονικές υπηρεσίες  του e-ΕΦΚΑ και διοικητικές διαδικασίες του ΟΑΕΔ που θα μπορούν να διεκπεραιώνονται στο εξής και από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ).

Πιο συγκεκριμένα,  όσον αφορά στον e-ΕΦΚΑ, θα μπορούν να διεκπεραιώνονται και μέσω των ΚΕΠ αιτήματα πολιτών για τις εξής ηλεκτρονικές διαδικασίες:

  1. Εκτύπωση μηνιαίου ή ετήσιου ενημερωτικού σημειώματος συνταξιούχου
  2. Χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας έμμεσου μέλους
  3. Ηλεκτρονική αίτηση επιδόματος ασθενείας
  4. Βεβαίωση προϋπηρεσίας για μισθωτούς ιδιωτικού τομέα του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
  5. Ατομικός Λογαριασμός Ασφάλισης για μισθωτούς ιδιωτικού τομέα του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
  6. Αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας
  7. Βεβαίωση απογραφής
  8. Έναρξη/Μεταβολή/Λήξη ασφάλισης μη μισθωτών
  9.  Ασφαλιστική ικανότητα
  10. Βεβαίωση εισφορών για φορολογική χρήση
  11. Επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας κύριας και επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ παροχών
  12. Αίτηση για αμφισβήτηση οφειλής κατά τη διαδικασία του  Ν. 4554/2018
  13. Ενημέρωση ασφαλισμένων για συμβάσεις της παραγράφου 9  του άρθρου 39 του Ν. 4387/2016 (Δελτία Παροχής Υπηρεσιών)

Η υποβολή των ανωτέρω αιτημάτων  για καθεμία από τις  υπηρεσίες που προαναφέρθηκαν διενεργείται από τους πιστοποιημένους υπαλλήλους του ΚΕΠ που καταχωρούν –καθ’ υπόδειξη του αιτούντος- τα στοιχεία του  και ειδικότερα τον ΑΜΚΑ, τον ΑΦΜ και κάθε άλλο στοιχείο που απαιτείται για την κάθε υπηρεσία. Στη συνέχεια, ο υπάλληλος του ΚΕΠ προβαίνει στην  ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης για λογαριασμό του αιτούντος, αφού προηγουμένως ο τελευταίος έχει δώσει εγγράφως τη συναίνεσή του μέσω  ειδικού εντύπου που υπογράφει.

Με βάση τα δεδομένα της αίτησης και τα αποτελέσματα των διασταυρώσεων (που διενεργούνται ηλεκτρονικά), εκδίδεται –επίσης ηλεκτρονικά- ή ζητούμενη βεβαίωση, απόφαση ή πιστοποιητικό που αποτελεί έγκυρη διοικητική πράξη.

Τονίζεται πως 272 διαδικασίες αρμοδιότητας του e-ΕΦΚΑ που είχαν ενταχθεί κατά το παρελθόν στα ΚΕΠ πρόκειται να επαναξιολογηθούν και να απενταχθούν όσες από αυτές δεν υφίστανται πλέον (π.χ. ανανέωση βιβλιαρίων ασθενείας) ή κρίνονται πρακτικά ανενεργές. Επιπλέον, οι υπόλοιπες, μετά την άμεση επικαιροποίησή τους, θα ενταχθούν στο Εθνικό Μητρώο, όπως αυτό έχει σχεδιαστεί από την Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και  Απλούστευσης Διαδικασιών.

Στην περίπτωση του ΟΑΕΔ και τα ΚΕΠ θα μπορούν να διεκπεραιώνουν τις  ακόλουθες διαδικασίες:

 Έκδοση Βεβαιώσεων

  1. Πιστοποιητικό Σπουδών μαθητών ή/και σπουδαστών των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑΣ) Μαθητείας και Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) του ΟΑΕΔ για στρατολογική χρήση
  2. Βεβαίωση Σπουδών μαθητών ή/και σπουδαστών των ΕΠΑΣ Μαθητείας, ΙΕΚ, Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης  (ΚΕΚ), ΚΕΚ για ΑΜΕΑ του ΟΑΕΔ
  3. Βεβαίωση σπουδών μαθητών ΕΠΑΣ (ανήλικοι μαθητές)

 Υποβολή αιτήσεων

  1. Αίτηση διαθεσιμότητας
  2. Αίτηση παροχών λόγω αφερεγγυότητας του εργοδότη
  3. Αίτηση αναγνώρισης συνεχόμενου χρόνου ανεργίας κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 92 του Ν. 4416/2017 για την περιστασιακή εργασία των εγγεγραμμένων ανέργων
  4. Παραλαβή εγκριτικής ή απορριπτικής απόφασης (σε περίπτωση μη υποβολής αίτησης μέσω ΚΕΠ)
  5. Καταβολή αποδοχών σε μαθητές/σπουδαστές/φοιτητές που απέχουν από την εργασία τους λόγω συμμετοχής σε γραπτές εξετάσεις

Ο υπάλληλος του ΚΕΠ για καθεμία από τις προαναφερθείσες διαδικασίες υποβάλλει την αντίστοιχη αίτηση την οποία και διαβιβάζει ηλεκτρονικά προς το αντίστοιχο υποκατάστημα του ΟΑΕΔ.

Για όλες τις παραπάνω διαλειτουργικότητες αξιοποιείται το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε:  «Βασικός στόχος μου από τότε που ανέλαβα το υπουργείο είναι η αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών. Η πρωτοβουλία που ανακοινώνουμε σήμερα –σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης- υπηρετεί αυτόν ακριβώς το στόχο. Οι πολίτες θα μπορούν στο εξής να ολοκληρώνουν μέσω των ΚΕΠ  21  σημαντικές ηλεκτρονικές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ και του ΟΑΕΔ.  Δίνουμε έτσι τη δυνατότητα σε όλους -και ειδικά σε εκείνους που είτε δεν έχουν τις απαιτούμενες ψηφιακές δεξιότητες είτε διαμένουν σε απομακρυσμένες περιοχές χωρίς άμεση πρόσβαση στα υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ και του ΟΑΕΔ-  να εξυπηρετηθούν από εκπαιδευμένους υπαλλήλους των ΚΕΠ. Αυτή η διασύνδεση εντάσσεται σε μια συνολική στρατηγική ενίσχυσης του επιπέδου εξυπηρέτησης από τους εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Σύντομα θα ανακοινώσουμε και την παροχή ορισμένων υπηρεσιών του ΟΠΕΚΑ μέσω των ΚΕΠ. Παράλληλα ετοιμάζουμε και νέες δράσεις, όπως το μεγάλο έργο της δημιουργίας ενός σύγχρονου ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου για το Υπουργείο και όλους τους εποπτευόμενους φορείς, που θα κατευθύνει σωστά τους πολίτες, ώστε να διευκολύνονται στην επίλυση των ζητημάτων τους.  Οραματιζόμαστε μια Δημόσια Διοίκηση φιλική προς τους πολίτες και εργαζόμαστε κάθε ημέρα για να γίνει αυτό πραγματικότητα».

Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς δήλωσε: «Στο πλαίσιο της απλούστευσης και της επικαιροποίησης των διαδικασιών που παρέχονται μέσω των ΚΕΠ προχωρήσαμε από κοινού με το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στον επανασχεδιασμό των διαδικασιών του ΕΦΚΑ και την ένταξη νέων διαδικασιών του ΟΑΕΔ. Στόχος μας, η ακόμη ποιοτικότερη παροχή υπηρεσιών από τα ΚΕΠ, με σύγχρονο και φιλικό τρόπο, για την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Έτσι, επικαιροποιούμε το σύνολο των 272 διαδικασιών που είχαν ενταχθεί στα ΚΕΠ, πολλές εκ των οποίων θα προσφέρονται, στο εξής, ψηφιακά. Η Δημόσια Διοίκηση έχει σταματήσει να αποτελεί εμπόδιο, είναι πλέον η λύση. Για αυτό και τα ΚΕΠ, ένας από τους σημαντικότερους θεσμούς της, μετεξελίσσεται στην πλέον σύγχρονη και φιλική προς τον πολίτη υπηρεσία».


Μετάβαση στο περιεχόμενο